Husmøde 2501
Fællesrummets terrasse skal have “nyt” betonlag, jfr. meddelelse til den blokansvarlige (Michae) og bogholder (Janne). Det betyder, at alt skal flyttes, borde, stole, grillen, parasoller og betonfliser.
Deadline (ultimativ) er fredag 05.september. Dernæst rykker byggefirmaet ind så snart vejret tillader det og lægger et flydelag af beton på dækket. Efter hærdning osv. kan vi rykke alt på plads igen.
Det betyder, at :
– Fællesrummet er lukket for brug i hele september, og indtil frivillige har gen-etableret terrassen.
– Vi skal finde frivillige til at rydde terrassen inden søndag 24. august, og
– sætte alt på plads igen inden 30.september (hvis rummet skal kunne bruges af os beboere igen, til møder, fest, etc.).
Rummet kan ikke udlejes igen, førend alt er sat på plads igen på terrassen!
Og jeg (Michael) står ikke alene med den opgave – bare så det er på det rene.
Dagsorden
– Økonomi: pr. 05.08.2025 har blokken 179.906,25 kr. til rådighed.
– Årsregnskab, godkendelse fra husmødet
– Aftaler om rydning og genopretning af terrasse, se ovenstående.
– Indkomne forslag
a. Fremtid for redskabsskuret på fællesrummets terrasse, og vores udendørs møbler
Redskabsskuret har et gulv og døre, som ikke kunne tåle vejrliget. Dørene er skæve og gulvet er mørnet, så det knækker under møbler og personer. Inden Jan & Dorte fraflyttede fik vi fat i en metalskinne, som kan bruges til at sikre fremtidige døres funktion til at skydes frem og tilbage. Det betyder, at vi skal have lavet en bedre løsning, som evt. kan bruge den nye metalskinne, hvor der er et gulv og døre, som kan tåle det danske vejr. For alt sikre en brugbar løsning, foreslår jeg, at vi får det udført af en tømrer!
Husmødet forhåndsgodkender en beløbsramme til udførsel af professionelt arbejde, jfr. ovenstående
a.1. Beløbsramme, op til 5.000,- kr.
a.2 Beløbsramme, op til 10.000,- kr.
a.3 Beløbsramme, op til 15.000,- kr.
a.4 Beløbsramme, op til 20.000,- kr.
Efter vedtagelse af beløbsramme påtænker jeg at indhente et eller flere tilbud, inkl. forespørgsel på ejendomskontoret, hvorefter arbejdet kan sættes igang, hvis tilbuddet er under den forhåndsgodkendte beløbsgrænse. Er alle tilbud højere, må eventuel start på arbejdet afvente ny godkendelse på næste husmøde.
Tanken her er, at vi kan få det udført i september, nu vi alligevel har redskabsskuret tømt, så vi kan få gang i brugen af fællesrummet igen, så hurtigt som muligt.
b. Ny router til fællesrummet, så vores sonos anlæg, apple TV og spillekonsol igen kan benyttes. Den nuværende router er død, jeg kan ikke få liv i den. Jeg foreslår en Netgear Nighthawk Router RS100 fra DustinHome, til 1.418,- kr. (inka. fragt) – link.
c. Ny moppe til fællesrummet. Den nuværende er for lille, og trækker striber på gulvet. Vi bør have en professionel moppe, så lånere af rummet bedre kan aflevere gulvet pænt og rent. Jeg foreslår et moppesæt fra Total Rent, som indeholder teleskop stang, aluminiumshoved, 10 bomulds-moppehovede og 2 microfiber moppehovede, samt hjul til moppespand. Pris ca 1.422,50 kr. (måske uden fragt?) – link til moppesættet, som pt. er nedsat til 1.087,50 kr.
Gentaget åben snak om, hvordan vi får sparket liv i fælleskabet i blokken. Jeg (Michael) er på nippet til at give op, derfor har der ikke været indkaldt til husmøder eller lignende i lang tid.
Siden ingen rigtig har henvendt sig om hvorfor, så er det måske bare ikke mere nødvendigt med et fællesskab. Det ville bare gøre ondt på mig, hvis vi ender med at være en blok hvor det eneste vi er fælles om er at bruge fællesrummet til fester, og motionsrummet til egen kondi træning. Hvis ingen melder sig, er det der vi ender her i 2025 – frygter jeg.